dailylifeoffrodo

Alla inlägg under november 2012

-

Av Johanna Lindholm - 23 november 2012 14:56

Tjena kompisar och ni andra!


På måndag åker min klass till London! Jag längtar sjukt mycket, kommer bli en heeeel del shopping för min del. Mitt kosmetikaförråd börjar sina känns det som! Nytt och fräscht vill jag ha!


Jag har inte kunnat blogga så hemskt därför att min dator pajade nyligen, så jag utnyttjar skolans resurser just nu.

Nu ska jag visa er trycket jag håller på att göra på Lasses lektion. Den är gjord i Photoshop och Illustrator. 


 


Kan ni gissa vem det är? Kommer bli coolast i skolan!


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 12 november 2012 19:02

Rubriken sammanfattar min dag ypperligt! Jag har bara suttit inne förstås, för jag är sjuk. På grund av PMDS, icke fungerande medicinering, inomhussittande och så gott som ständigt mörker så har min ångest bara blivit värre. Jag är väldigt säker på att jag borde höja dosen med antidepressiva, för det här funkar inte. Har haft samma dos i två år, och det är under rekommenderad dos dessutom. 


Har sett ut mina serieboxar, så nu kan jag inte kolla på fortsättningen av The Tribe heller. SAATAAAN! Jag är så uttråkad, så trött, så illamående, så svettig, så deppig. Jag orkar inte vara sjuk mer.


Jag har kollat upp vad jag ska försöka få tag i när vi är i London. 


Real Techniques Blush Brush

Real Techniques Stippling Brush

EcoTools 6 Piece Eye Brush Set 

Bourjois Healthy Mix Concealer

Urban Decay Eyeshadow Primer Potion

Lush Snowfairy shower gel

Lush American Cream conditioner


Sen så vill jag gärna spana in annat också, men jag tror inte det är möjligt tyvärr. Det mesta av detta finns dock på Boots som är en drugstore, typ som ett apotek som har mer skönhetsprylar också.


Jag känner att jag verkligen behöver nya sminkborstar. De jag har håller verkligen på att kollapsa. Skaften lossnar, borsthåren lossnar, vissa penslar är i svindålig kvalitet, och det är rätt dåligt för mig som är sminknörd. Det är alltså dags för en uppdatering.

Av Johanna Lindholm - 8 november 2012 14:54

Hej! Jag har rensat lite och hittat några saker som jag inte kan ha längre, eller inte använder. Samtliga plagg och skor är i bra skick. Priser är förhandlingsbara.

 

Först ut är ett par sammetsleggings från Kappahl i stlk 40-42, Medium alltså. De är inte särskilt stretchiga, men de är bekväma om de är i rätt storlek. Är varma och sköna nu i höst/vinter. Har ett pyttelitet hål mellan benen som var där när jag köpte dem. Det ser dock inte ut att påverka någonting, för det är i precis samma storlek som när jag köpte dem. Prisförslag: 60 kr

    

Här kan man se mer av hur tyget ser ut.

 

Ett par byxor från H&M i storlek 38. Har inga fickor och resår i midjan. Prisförslag: 70 kr

   

Närmare bild på mönstret

  

Närmare bild på resåren i midjan.

 

 

Jeans från Lindex i stlk 38. Har slitna effekter, färgstänk och glitter. Prisförslag: 100 kr

   

Närmre bild på detaljerna.

 

 

Jeans från JSFN Denim i storlek 30/33 i boyfriendmodell. Raka ben, stora fickor. Prisförslag: 100 kr

     

 

Orange tubtopp från H&M i stlk 38. Nedvikt resår på insidan. Prisförslag: 50 kr

   

Bild på resåren.

 

 

Ziptröja från Adidas i stlk M/L ungefär. Har fickor. Prisförslag: 100 kr

 

 

Kilklacksskor i denim från Duffy i stlk 39. Dragkedja på insidan, dekorativa spännen framtill och på utsidan. Knappt använda. Prisförslag: 250 kr

 

 

Klackskor i syntetläder från Savita i stlk 40. Dragkedja på insidan. Små repor på klackarna, men knappt använda. Prisförslag: 150 kr

   









Av Johanna Lindholm - 5 november 2012 20:17

Hej! För första gången på flera år är jag sjuk på riktigt, och det suger. Stannade hemma från skolan idag pga det. Men i morgon ska jag gå oavsett. Måste ändå gå till skolsyster för att kolla upp lymfkörtlarna som svullnat upp på halsen. 


Nu har jag börjat på The Tribe säsong 2! The Guardian och The Chosen pisses me off alltså, hatar dem. De är dryga som fan och ställer till problem hela tiden, och jag hatar deras religiösa sätt att se Zoot på! Bröl.


Dessutom har jag förälskat mig i The Red Jumpsuit Apparatus. De är riktigt bra, och Ronnie Winter har en så jävla vacker röst, jag vill bara sno den och använda den för eget syfte. 


Halloweentranan var awesome! Dock blev jag ju sjukare av det, men det var det fan värt. Har inte haft kul alls på länge, och den kvällen hade jag bara kul. Tänkte inte på någon skit för en gångs skull, och då kan det få vara värt att vara sjukare sen. 


Här var jag som isdrottning


Och här var Leontine, Jag, Anna och Ebba på Halloweentranan! Never mind the pose, skulle ju se isig ut!

 


Senare på kvällen så tog Anna och jag av oss lösfrallorna och limmade dem som mustascher och skrek att vi var Gonzales och Stefano xD Sen tog hon båda paren och limmade mina som ögonbryn, och sina som en praktfull musching.  Jag kunde seriöst inte sluta garva! Speciellt inte när hon blåste luft under den så att den flaxade. Det var för mycket alltså xD Det här måste vi göra om! 


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 1 november 2012 22:36

Tja. Det är lov och sånt, därför har jag inte skrivit. Har träffat min familj och varit på Cinderella med dem och levt i oändlig frosseri. Köpte dessutom Lady Gagas parfym The Fame 50 ml för 275 kr på taxfreen. Jävla bra pris för en riktigt god parfym, faktiskt. För att vara en kändisparfym.


I morgon är det halloweentranan. Ska gå dit med Ebba, Vanessa, Meister m.fl Kommer förhoppningsvis bli en kul kväll. Jag ska klä ut mig till isdrottning, blev inspirerad av ett av min och Meisters gamla bråk där hon kallade mig för isdrottning. Jag tog skitilla upp, men numera kan jag skratta åt det. Hahaha.. xD



Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards