dailylifeoffrodo

Alla inlägg under mars 2013

Av Johanna Lindholm - 31 mars 2013 22:15

Idag så åt vi finmiddag på Hotell Höga Kusten. The occasion var en överraskningsmiddag för Evas syster Mia som fyller 40 år. Hon blev så rörd och överraskad! Det var så fint!


Jag åt hjortytterfilé med Pommes Anna, pumpapuré, svamp, rödvinssås och syltade gulbetor till varmrätt. Till dessert åt jag en tryffel. Herregud, den var så mäktig att jag inte ens orkade den hela lilla tryffeln. Den var riktigt bitter, men ändå smörig och tung liksom. Yikes! Sån här middag kommer jag nog inte få äta på ett bra tag igen tyvärr. Jag skulle ha tagit foton av maten om jag nu hade kommit ihåg det. Jag var för upptagen av att äta maten med munnen istället för med ögonen. Gud vad gott det var!


I morgon åker Tuva och Alva hem till Växjö. Det blir himla tråkigt, och jag kommer sakna dem så mycket! Har ingen aning om när jag kommer att träffa dem nästa gång. Förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid till dess. 


Just nu har jag bytt kläder, tagit av mig push up-bhn, tagit bort allt smink, satt upp håret och slökollar på någon random film som skräller där i bakgrunden. Känner mig lite småtrött, men inte så pass trött att jag skulle kunna sova ännu. Ska bara ta det lugnt nu en stund! 

Cheers!

//Frodo

Av Johanna Lindholm - 30 mars 2013 19:07

Jag såg nyss en bild som gjorde mig så jävla arg. Inte själva bilden i sig, men texten som hade monterats in, och alla kommentarer som följde.


Den föreställde en kvinna i kön på McDonalds som inte hade de kroppsproportioner som folk tyckte var vackert. Texten löd "Your ass, it's on backwards". Så fruktansvärt kränkande att bara ta fram mobilen, fota en främmande människa och lägga upp det offentligt och kalla den människan för ful bara för att hen ser ut på ett sätt som inte DU uppskattar.


Hon kanske ser den där bilden, blir jätteledsen och mår jättedåligt över det. Allt detta för ett visst utseende. Jag blir så otroligt arg över hur okänsliga och elaka människor kan vara, för sen så kommenterade de en massa hemska kommentarer på den bilden.


Bara för att jag tycker att någon är ful så behöver inte jag säga det, eller gå runt och driva med den personens utseende. Den personen rår lika mycket för sitt utseende, sina gener och sitt liv som jag gör.


Jag skulle då fan inte vilja bli snapshotad av en främling, och bli upplagd med kränkande text på Facebook. Inte en chans! Ingen skulle vilja se såna saker, så behandla andra som du själv vill bli behandlad. Sluta vara en mobbare!


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 29 mars 2013 15:21

Tjena! Just nu så sitter jag i Härnösand hos pappa, och vi väntar på att sockerkakan ska bli klar, och portersteken puttrar på spisen.

Nu ska vi ta och knäppa på en film. Argo skulle vi se.

Tuva och Alva är här, och jag har saknat dem så mycket! Är så skönt att träffas och få umgås lite.

Av Johanna Lindholm - 27 mars 2013 20:09

Idag hände en sak på skolan som jag blev riktigt förbannad över. En av våra lärare har sagt upprepade gånger att Jasses uppgifter inte har varit bra nog, och att hon gjorde fel osv. utan att riktigt ha gått igenom och förklarat ifrån början vad för misstag man inte bör göra, utan bara antar att alla ska förstå och kunna allting perfekt.


Idag blev det droppen för Jasse, och hon bröt ihop och skrek åt läraren att hen var så otroligt kritisk och aldrig uppmuntrade. Efter ett tags samtal så sprang jag ikapp en gråtande Jasse, tog henne åt sidan och tröstade henne. Hon hulkade fram: Johanna, jag suger på det här..


Men sanningen är att nej, det gör hon inte. Om inte Jasse gjort som uppgiften krävde, så kan det tyda på brister i pedagogiken. Jag vet att Jasse skriver väldigt bra och spännande historier, hon har en fantastisk fantasi och kreativitet som borde uppmuntras, men istället så får hon bara kritik, och ingen uppmuntran.


En elev ska inte behöva känna sig så krossad och tycka att man inte kan, och att man bryter ihop för att läraren har varit för hård mot en. En lärare ska ge konstruktiv kritik som man kan lära sig av, och inspirera och uppmuntra istället för att krossa en elev och dennes drömmar.


Det gjorde mig bara så grymt ledsen och förbannad att se Jasse (som inte bryter ihop för småsaker) såhär. Och nu råkar jag själv tycka att läraren kan ha väldigt hetsigt humör och behandla en med sarkasm. Man blir faktiskt chockad om hen beter sig trevligt åt. Hoppas hen tog åt sig lite, och blir mer uppmuntrande. Läraren kanske helt enkelt inte såg hur hen betedde sig.


Saker som jag inte gillar med Staffangymnasiet är definitivt vissa lärare (men det finns några få guldstjärnor!) och bristen på inre kommunikation. Ibland blir man helt galen alltså. Det är tur att det finns några guldklimpar som ljusar upp skolgången i alla fall. Annars hade jag nog inte gått kvar alls. 


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 27 mars 2013 11:44

                         


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 27 mars 2013 08:21

God morgon!

Idag har jag Svenska och fyra timmars håltimme, sen så ska jag ha textkommunikation.

På svenskan ska vi skriva en insändare med argumenterande text och så. Jag har för en gångs skull inget särskilt att klaga på! Herregud. Inget att hylla riktigt för den delen heller. Det var som fanken alltså. 


Till frukost åt jag Coco Pops och jordgubbar med mjölk. Det var rätt gott måste jag säga! Sköljde ner de "livsuppehållande" pillrena med Glocken Gold och gick till skolan. 


Jasse dissade mig och åkte hem på håltimmen. Bröl, vad ska jag nu hitta på?! 


Har inget smink på mig, och dagens parfym blev Narciso Rodriguez For Her edp. 


Jag blev faktiskt rätt nöjd med hårfärgen! Inte jättevackert, men väl fint i alla fall. Det lyser skitsnyggt när jag går i solen! Färgen påminner lite om när jag gick i 5:an och 6:an. Då hade jag en djup kopparröd som var lite knalligare än den jag har nu, eftersom jag hade blont innan jag färgade. Minnen alltså!


En sak att göra ifall ni vill påskynda våren! -->   



Jag återkommer! 

//Frodo



Av Johanna Lindholm - 26 mars 2013 22:19

Fick ett ryck och färgade håret! Jag köpte en avfärgning från L'Oreal, och en röd färg från Garnier. Man fick så pass mycket produkt i avfärgningen att det räckte till två omgångar med mitt tjocka axellånga hår! Det gillade jag! Jag fick faktiskt rätt bra resultat med tanke på hur många lager jag har färgat håret mörkt med permanent färg. Det närmast hårbotten blev ju självklart ljusare eftersom det var färre lager med färg där. Älskade gingerfärgen jag fick på typ mitten av mitt hår! Skulle jag lätt velat haft hela håret i! I framtiden maybe. Snart så måste jag verkligen klippa mig igen, för det tog lite på mitt hår som jag inte klippt sen i December. Har bra hårkvalitet, men det är i behov av klippning igen. Tur att jag har presentkort!

 

     

HAHAHA! Ögonen <3

 

                 

 

Det var svårt som fan att fånge det röda på bild! Den bilden som är längst ner beskriver färgen bäst, dock är den skitsuddig och dålig, för jag knäppte av blixten och hade dålig belysning. Men ja, det är bra mycket mer ljusrött i hårbotten, och mörkare i längderna. Är ändå rätt nöjd, och håret mår fortfarande okej!

 

//Frodo 

Av Johanna Lindholm - 26 mars 2013 14:36

 





 


   

^ Alltså kolla vilken ojämn statistik jag har! Haha

 

Mina naglar har blivit ganska långa!


Såhär ser jag ut idag! Sminkade mig inte idag och bar mjukiskläder för att vi hade idrott och kort dag!

Då behöver man faktiskt inte klä upp sig. ^^


   

Hittade jordgubbar för 10:- på ICA Alen. Kunde inte motstå förstås!


   

Såhär ser Jasses påskägg ut! <3


  

Och den här gamla lådan fotade jag för att den var så fin. Det var därför jag ens sparade den ifrån början!

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards