dailylifeoffrodo

Alla inlägg under maj 2013

Av Johanna Lindholm - 31 maj 2013 12:38

Hejsan!


Idag ska jag och Lasse iväg till Barnens Hus och köpa ett kilo godis till mig eftersom jag hittade hans blogg! Ingen av hans elever har någonsin hittat den, men jag gjorde det. Det är som att ha hittat Hemligheternas Kammare! Alla är dock korkbollar och frågar mig vad bloggen heter. Pff, som om jag skulle ge ut den eller? Vad tjänar jag på det? xD Dessutom är det fusk. Bara för att ni inte är lika awesome i stalking som jag!


I morgon är det grillkväll! Så sjukt pepp! :D 



Av Johanna Lindholm - 30 maj 2013 16:29

Hejsan!

Idag ställde Tove upp på att vara min modell. Vi skulle fota sommarmode. Här är några av bilderna jag tog:


        

Och som många nu vet har jag nyligen färgat håret knallrött med extremtoning. Jag blekte det två gånger, sen lade jag på en blandning av Poppy Red och Vermillion Red från Directions. Färgen har varit skitsvår att fånga på bild, men nu fick jag faktiskt till ett par enstaka som faktiskt stämmer okej överens med verkligheten.


Utan smink och med ett weirdface:


 

Bättre bild på själva färgen:

 


I övrigt så har jag bara haft en lektion idag, och det var ett bokprat ute i solen på gräsmattan medan vi fikade. Inte en sådan fruktansvärd ansträngning faktiskt. Har varit med Jennifer och sen Tove och Emil en stund, så det gör inget att jag sitter kvar i skolan långt efter att jag slutat (och långt efter att alla lärare gått hem..)


//Frodo


Av Johanna Lindholm - 23 maj 2013 13:24

Idag ska jag åka till Bollnäs och ÄNTLIGEN klippa håret! Känner mig sjukt pepp, för jag hatar verkligen mitt hår just nu. Vantrivs sjukt mycket.. Bilder på hur det blev kommer senare!


Sen ska jag kanske morsa lite på Meister som är upptagen över öronen som vanligt förstås. Äsch, det är ju snart lov igen!


Just nu sitter jag och lyssnar på Def Leppard - Animal. Den är sjukt bra! Pappa brukade lyssna på den här i bilen när jag var liten. Well, jag tror han lyssnar på den fortfarande. Skitsamma. 



Av Johanna Lindholm - 20 maj 2013 10:56

Hejsan!

Igår spenderade jag dagen åt att ligga på balkongen och sola. Riktigt skönt. Idag är det skola, och jag och mina kompisar fick för oss under svenskalektionen att vi skulle styra upp en grillkväll hemma hos mig. Jag har skapat ett Facebookevenemang och bjudit in lite folk. Kommer bli skitkul! Brukar ju så himla sällan umgås med Söderhamnare. 


Känner så sjukt mycket sommarkänslor just nu. Vill bara umgås med folk, grilla och festa och ha kul hela tiden. Lyssna på peppig musik, och bara vara sjukt glad. Inte behöva oroa sig över NÅGOT alls. Det är vad jag längtar efter, sommarlovet.

Av Johanna Lindholm - 15 maj 2013 14:08

Det är sommarväder uteeee! I lurv it. Går runt i kortbyxor och linne. Unfortunately så är det rätt blåsigt, men I don't give a single fuck! 


Mitt hår är katastroffult. Det är ojämnt, för tjockt, fläckigt, utväxt, och urtvättad röd färg. Määäh. Vill klippa och färga, men det måste vänta. Har dock klipptid 23:e, vilket är nice!


I eftermiddag ska jag iväg till Bollnäs och träffa Meister! Hon behövde hjälp med dreadsutflätning samt klippning. Det var ett tag sedan vi umgicks, så det ska bli kuuuul!


Och på fredag är det fest/grillning. Det ser jag verkligen fram emot! Vill träffa massa folk <3

Av Johanna Lindholm - 14 maj 2013 14:12

Hej! Mamma har varit hos mig över Kristi Himmelfärds, så jag har inte känt att jag haft tid eller så till att skriva här. Hursomhelst, jag och Ebba gick på Zombielajv på verkstäderna, sjukt kul som vanligt! Sen så har jag varit på stan och köpt ett linne på H&M, ett nytt läppglans och ett nagellack som är helt omöjligt att få rättvis bild på.. (Isadora Wonder Nail Scuba Blue heter den. Sjukt vacker)


Sen så var jag och Ebba sugna på att fota, så det gjorde vi! Jag har redigerat dessa i Photoshop nyss.

                 


För övrigt så har den här dagen varit pretty much skit.

Haft nationella, och det har varit tråkigt väder, och typ allt bara sög liksom. Nääe. 

//Frodo



Av Johanna Lindholm - 4 maj 2013 16:11

Hej!

Jag har nu provat två olika BB creams och en CC cream under en tid, som jag nu ska säga vad jag tycker om. 


Maybelline Dream Fresh 8-in-1 BB Cream

               

"Dream Fresh 8-in-1 BB Cream suddar ut brister i huden som blemmor, kvisslor eller ärr samtidigt som den mjukgör och återfuktar under dagen, helt utan någon olja eller andra tunga ingredienser. Denna BB-kräm ljusar upp din hud samt framhäver och förbättrar medan den även ger solskydd med SPF 30."


Jag upplevde att den var lite för oljig för min kombinationshy så här års.

Den hade säkerligen funkat mycket bättre under höst/vinter på mig, men då har jag ju probemet med att jag är för blek för nyanserna. Dessutom behöver jag ju knappast SPF 30 på vintern. Hade den här varit mer matt så hade den varit toppen på sommaren. Jag tror dock att den skulle vara väldigt trevlig på torrare hud!

 

Plus: 

Återfuktande, hög solskyddsfaktor, fri från Bismuth Oxychloride, resonligt pris, ger bra glow i huden.

Minus: 

För få nyanser (tre nyanser; light, medium, universal glow). Den ljusaste var för mörk för mig. För oljig för min hy.

Pris:

109:- för 30 ml

 

 

Garnier Miracle Skin Perfector/Oily Combination skin

 

"Den oljefria formulan med ultra-absorberande perlite bidrar till att hålla huden matt tack vare ingredienser som förebygger fet hy. Den lätta krämen smälter in i huden, döljer effektivt rodnad och orenheter. Den innehåller även mineralpigment som direkt fördelar sig jämnt över huden för en felfri finish!"

 

Den här håller min hud matt men inte uttorkad. Huden känns len och döljer effektivt mindre imperfektioner. Det ser inte ut som om jag har smink, bara riktigt bra hud. Jag gillar den skarpt! Den har dessutom SPF 20, vilket är bra så här års, och till sommaren. Den har endast två nyanser, light och medium, men den ljusaste passar mig i alla fall.

 

Plus:

Passar fet/kombinationshy väldigt bra, SPF 20, täcker lagom, bra pris, hållbar, fri från Bismuth Oxychloride.

Minus: 

För få nyanser. 

Pris: 

119:- för 50 ml




Lumene CC Cream

 

"Denna unika 6-in-1-produkt som utnyttjar den senaste teknologin är en lätt och ändå perfekt täckande foundation. Den appliceras jämnt och följsamt på huden, täcker och jämnar ut hudens ojämna ton och rodnad. En creme med flera egenskaper är en praktisk lösning för konsumenter som värdesätter enkla, snabba och lättanvända produkter. Slutresultatet är en halvmatt och felfri hud som ser slät ut."

 


Denna är väldigt bra på min hy! Den ger ungefär samma resultat som Garniers BB cream som jag nämnde ovan. Den enda skillnaden jag märkt är att den här är lite mer täckande och färgkorrigerande, vilket är hela poängen med CC Cream (colour corrective cream). Jag gillar även den här väldigt mycket. 

 

Plus:

Bra för kombinations/oljig hy, matt utan att vara uttorkande, naturligt täckande, okej pris, innehåller inte Bismuth Oxychloride, hållbar

Minus:

För få nyanser. Finns endast tre; Light, Medium, Deep.

Pris:

139:- för 30 ml


Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards