dailylifeoffrodo

Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

Så mycket på så kort tid.

Av Johanna Lindholm - 7 juli 2015 22:07

Det har verkligen hänt sjukt mycket grejer på kort tid för mig! Mest bra saker, men också en förjävlig grej.


Det som är bra är att jag har hittat så många fina vänner, det har varit underbart väder, och det är snart Emmaboda, vilket gör mig taggad som fan! Dessutom ska jag upp till Hälsingland nu på Söndag, så det är mycket som pågår! 


Den jobbiga saken var när jag skulle gå hem ifrån stan på kvällen, och blev överfallen av en idiot som försökte våldta mig. Som tur var lyckades han inte med något eftersom jag vrålskrek och skrämde iväg honom. Men efteråt bröt jag ihop verkligen och storgrät. Usch vad hemskt det var. Anledningen till att jag berättar en sån här grej är för att det ska uppmärksammas. Det här är inte ovanligt. Det händer väldigt många kvinnor minst en gång i livet, och väldigt många av dem hade inte den turen som jag hade. Det ska fan inte hyschas med, jag ska skrika ut det om jag så ska behöva. Att man som kvinna inte ens kan gå hem när man vill eller behöver bara för att det finns så vidriga människor därute som bara väntar på ett offer, det är förjävligt. Riktigt förjävligt. 


Den som säger att feminism inte behövs, kolla igen.


För att återgå till bra grejer igen så kollade jag på "Minions" på bio med Victor och Gaia igår kväll. Sjukt kul! Jag hade ju presentkort också, så det var nice. Väldigt rolig film. Den här sommaren är fan så gott som perfekt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Lindholm - 25 november 2015 21:55

Fan vad dålig jag är på att blogga. I alla fall nu, har ändå inget intressant ämne att nörda in mig på. Det är snarare mitt personliga liv. Det är ett svårt ämne. Vad kan man skriva, vad bör man inte skriva? Inte vet jag.   Kollat på bio med mamm...

Av Johanna Lindholm - 3 juli 2015 15:13

Jag blev för snart två månader diagnostiserad med ADHD kombinerad typ, medelsvår, och redan efter denna korta tid som diagnostiserad har jag stött på enormt mycket kommentarer och fördomar. Så jag tänkte skriva ett inlägg om detta.   Min diagnos ...

Av Johanna Lindholm - 23 februari 2015 17:21

Long time no talk.    Jag har börjat på Växjö Samordningsförbund, AKA Finsam. Det är typ som ett coachingprogram som hjälper en att komma ut i arbetslivet, plugg, praktik, vad en nu vill göra. Utbildningen är tio veckor lång, går där tre dagar i ...

Av Johanna Lindholm - 13 november 2014 19:53

Idag åkte mamma och jag till vårdcentralen för att försöka utföra mitt urinprov som jag misslyckades med i måndags. Självklart så lyckas det inte bättre denna gången heller. Efteråt så sitter jag och gråter i timmar av ångest och stress. Jag hade för...

Av Johanna Lindholm - 12 november 2014 15:14

Hej, jag har varit frånvarande rätt länge nu, och det har hänt så mycket saker i mitt liv på senaste. En del saker vill jag inte gå in på och skriva ut offentligt, men det som har hänt mig personligen är väl att jag håller på att utredas för bland an...

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards