dailylifeoffrodo

Alla inlägg under juni 2013

Av Johanna Lindholm - 24 juni 2013 15:20

Vaknade precis.. Japp, jag vaknade klockan 15. Jag har sovit i cirka 14-15 timmar. Jävla snorlax.

Idag ska Ebba och jag dra och bada i orbaden, och så blir det grillat till kvällsmat. Riktig vallstasommar!

Av Johanna Lindholm - 22 juni 2013 18:14

Jag läste den här texten nyss, och jag tyckte den var så jäkla talande och bra. Varför är vi egentligen så jävla utseendefixerade för andra personers skull?


http://nojesguiden.se/blogg/nanna-johansson/sommarens-skonhetstips

Av Johanna Lindholm - 22 juni 2013 16:24

Hej allihop! Idag är det dagen efter midsommarafton. Jag firade hos min kompis i Bollnäs med knytkalas och fest. Jag hade jättekul och dansade hobbitdans till Dropkick Murphys med Ebba och massa fler personer! Hahaha!


Har typ bott i Bollnäs på senaste. Har knappt varit hemma. Varför skulle jag när jag har en massa awesome kompisar att hänga hos istället? ;)


Jag vet att jag inte har bloggat på ett tag, men jag har inte haft internet och har bara varit så jävla upptagen.


Och just det! Jag gick på Rockaway Beach på Långnäsparken. Det var en punkspelning där Doka, Planet Trash (Misfits Tribute) och Asta Kask spelade! Vilket röj det var alltså! Så himla bra musik och så himla bra folk! Hamnade i moshpiten ett par gånger och blev helt mörbultad, men det hör till! Fett punk.


#midsommar #punk #Bollnäs #AstaKask


Lööörv! //Frodo

Av Johanna Lindholm - 11 juni 2013 11:31

Äntligen är jag klar med allt som jag ska ha gjort i skolan för den här terminen! Fan vad skönt! Länge kändes det som om jag var överöst med massa stenblock och kvävdes. Jag hade superhög stressnivå och ångest över skolan. Nu vet jag ju att jag i alla fall klarat mig. Över sommaren ska jag plugga upp mitt historiabetyg, och på hösten ska jag komma igen med nya tag. Seriöst, det här var så himla jobbigt. Jag känner mig fortfarande superstressad, men snart ska jag gå hem, äta god lunch och vila skiten ur mig! Sen ska jag träffa Måns och Ida och hänga lite!

Av Johanna Lindholm - 11 juni 2013 08:37

Just nu lyssnar jag mest på dessa låtar: 


Bullet For My Valentine – Pretty On The Outside

Rock Hits – Animal

Escape the Fate – Ashley

Rock Hits – Armageddon It


Och så förstås har jag fått två lite oönskade låtar på hjärnan.. Nämligen Gyllene Tider – När vi två blir en - 2004 Digital Remaster;2004 - Remaster; och Gyllene Tider – Flickorna På TV 2 - 2000 Digital Remaster


I mean, whyyy?! Varför måste Gyllene Tider vara så svängiga? Varför gillar jag synten så mycket i "När vi två blir en"? This is ridiculous.

Av Johanna Lindholm - 10 juni 2013 20:37

Ja nu är det inte långt kvar! Känns väldigt konstigt faktiskt. På onsdag går jag ut andra ring. Who would have though? När vi har börjat trean så fyller jag 18. Ännu svårare att föreställa sig! Haha!


Den här sommaren ska bli så himla rolig! Jag ska jobba hårt, vara med vänner, delta i massa roliga event, plugga, och förstås vila upp mig, bada och sola så att jag tar igen mig till hösten.


I helgen var jag och hälsade på pappa och Jonte. Jag blev presenterad för hans nya kompis, Klas, och Jonte visade mig sitt nya intresse; Parkour. Så han hoppade på olika vis över en liten stenmur, och när jag själv försökte så gick det käpprätt åt helvete. Vad förbannad jag blev när det inte gick som jag ville.


Sen så kom farbror Roger och hans sambo Eva och grillade med oss på vår nyan terrass som är pappas senaste projekt (den är skitsnygg, och verkligen mysig!). De hade tagit med sig sin hundvalp som jag inte hunnit träffa ännu. Det var en jack russel hona som heter Asta. Japp, hon heter Asta. Haha. Vi blev bästisar hon och jag. Riktigt snäll, fin och lugn hund med mycket energi.


Dessutom så hjälptes jag och pappa åt att göra en rabarberpaj. En rejäl en med pajbotten! Vi hade i lite kanel som smakkontrast också. Den blev populär!


När jag kom fram till Söderhamn så gick jag till donken och tog en Australian Barbeque burgare som är ute just nu. Skitgod verkligen! Men hur som helst så var det så pass mycket folk där, så jag satte mig ute. Rätt som det var så kom den skruttigaste bil jag någonsin sett i hela mitt liv! Den var fläckigt brun, som om den var kamouflerad i koskit, nummerplåten var sned, de skeva lyktorna lyste gula och karossen var så låg att man hörde att den skrapade i asfalten när den bromsade. Jag såg att folk tittade lika förundrat på bilen och förarna som jag, och jag hörde hur de småfnissade och flinade. Då hörde jag en av killarna som satt i bilen säga; Jaa, det är en bil! Jag höll seriöst på att dö inombords! Jag kunde inte sluta fnissa! Hahaha!


Av Johanna Lindholm - 10 juni 2013 20:13

Hej bloggen! Det senaste jag köpt i skönhetsväg är:


Schwarzkopf L1++ blondering

Mood Ultrablond Xtra

Gillette Venus & Olay

Gillette Satin Care Olay Sensitive shave gel

Isadora Sugar Crush nailpolish i färgen Ocean Crush

Nivea In-shower body milk skin conditioner for dry skin

 

Favoriterna just nu är:

 

 Parfym: Narciso Rodriguez For her EDP

 

Smink: Garnier Miracle Skin perfector BB cream for combination/oily skin, Bourjois Chocolate Bronzer 

H&M blusher, MAC Select coverup concealer, Isadora Moisturizing Lipgloss i nyansen Honeysuckle, Isadora Wonder Nail nagellack i färgen Scuba Blue, Isadora Sugar Crush Nails nagellack i färgen Ocean Crush

Kropp/ansikte: Weleda Pomegranate Regenerating body oil

Aloe Vera kräm från Kanarieöarna, bakpulverskrubb.

 

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards