dailylifeoffrodo

Alla inlägg under juni 2012

-

Av Johanna Lindholm - 30 juni 2012 22:40

   


   

Av Johanna Lindholm - 30 juni 2012 12:18

Hej alla! Har lyckats vända tillbaka dygnet nu, och jag har sminkat mig för första gången på ett bra tag nu! Eftersom jag inte har någon kamera, så tog jag med min webcam, så ni får stå ut med halvtaskiga bilder, YAY! Här får ni dessutom se hur läppglanset jag nämnde igår ser ut på läpparna! 


       


Ansikte:

MAC Select Cover up (på finnar och röda partier)

Estée Lauder Doublewear Concealer (under ögonen)

Urban Decay Urban Defense Tinted Moisturizer

Bourjois Chocolate de Soleil Bronzer

H&M rouge i färgen Dazzling Peach


Ögon:

Urban Decay Eyeshadow Primer Potion

MAC Fluidline i Blacktrack

Wet 'n' wild's trioskuggor vid namn "Walking on eggshells"

Wet 'n' wild's ögonbrynsset med brynskuggor

Clinique High Impact mascara


Läppar: 

Idun Minerals Lipgloss i färgen Lillian


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 28 juni 2012 22:26

Hej! Jag fick nyss hem ett gratis läppglans ifrån svenska Idun Minerals (värd 169:-), eftersom jag deltog i deras facebookkampanj de hade för ett tag sedan. Tror tyvärr att kampanjen är stängd nu. 


Läppglansen är döpta efter olika sorters rosor, och läppglanset i sig har rosdoft som jag faktiskt gillar. Jag brukar inte tycka om rosdofter som inte kommer direkt ifrån rosen så att säga, men det här luktar faktiskt som en riktig ros. Väl på läpparna är formulan lite smått klistrig, inte så jättemycket, utan bara så att det håller lite extra bra.



Nyansen Lillian är en varm korallaktig färg som är ganska pigmenterad, och som innehåller lite guldskimmer. Den är väldigt smickrande mot min hud som drar en aning åt det gula hållet, och alltså är "varm". Kan tyvärr inte ladda upp en bild på detta nu, men så fort jag får tag i en kamera så fixar jag det!


 

   Detta är nyansen Lillian.




     

Och det här är hela nyansutbudet!


Idun Minerals finns på bland annat Apoteket, har kopierat lite information om Idun Minerals från apoteket.se:


"Idun Minerals är en svensk ny serie mineralprodukter med vårdande och skyddande egenskaper, utvecklad för att passa alla hudtyper, från fet till torr hy. I serien ingår foundation, puder, concealer, läppglans, rouge och bronzer med tillhörande borstar och penslar av finaste kvalitet. Alla produkter består till 100 procent av högrenade mineraler som gör din hud jämn och fin och ger den en vacker lyster.


IDUN Minerals ögonskuggor och mascaror består av pressade och högrenade mineraler. Ögonskuggorna finns i fyra olika varianter: singelskuggor, highlighter, duoskuggor och paletter. Mascarorna finns i två varianter: en för mer volym och en för längre ögonfransar. Ögonskuggorna är naturliga, högrenade och innehåller inga tillsatser. De är lätta att applicera och känns mjuka och naturliga på ögonlocken. Passar känsliga ögon och kontaktlinsbärare.


IDUN Minerals läppglans finns i nio vackra färger, från traditionellt transparent till intensivt rött. Läppglansen är bland annat fria från konserveringsmedel och parfym. De innehåller mjukgörande och närande nordisk hjortronolja, för behaglig känsla och bästa hållbarhet."


Har ni provat några produkter ifrån Idun Minerals, eller planerar ni att göra det i framtiden? :) Jag är imponerad av det här läppglanset, så jag ska definitivt kolla in deras produkter lite mer! 

 

//Frodo

Av Johanna Lindholm - 27 juni 2012 21:06

Nu är jag hemma igen ifrån Tyskland!'


Onsdagen den 20:e Juni kl 08.00 åkte vi ner till Markaryd och sov på ett vandrarhem där. Dagen därpå åkte vi från Markaryd över med färja till Danmark, åkte genom Danmark, tog färjan till Tyskland och åkte till Bad Bramstedt. Staden var inte större än Bollnäs skulle jag tro, så det var ganska skönt att inte ha såna otroliga skillnader på en gång.


Det blev ingen marsch, istället blev det en slags träff där alla blåsorkestrar samlades och så. Och så hade vi en konsert i ett stort tält mitt på festivalområdet. Vi skulle spela "Flottarkärlek" som Snoddas från Bollnäs har skrivit, och vår sköna konferencier Emil skulle tala om texten i låten så att de skulle sjunga med. Refrängen går: Hadderian haddera, doppa snoppen i chokla', för vi trodde ju inte att det var någon som fattade vad vi sa, men helt plötsligt så började ett par lite smått onyktra killar asgarva, och då tänkte vi; förstod de vad vi sa? Japp, det gjorde dem, för de var norskar. De ropade; Mer snopp! När låten var klar xD Det var kärlek vid första ögonkastet, för sen så hejade de på oss, och Emil då förstås! Skitroligt! Våra största fans! 


Sen så var det ett stort fyrverkeri som var helt fantastiskt! Och där stötte vi på *trumvirvel* norskarna förstås! De och Emil hade väl blivit bundisar vid det laget! Himla kul alltså. 


Dagen efter så hade vi en spelning på platsen där fyrverkerierna var, och längst fram i publiken satt, hör och häpna, samma norskar igen och hejade på oss! Sen så klev de upp på scen när vi var klara och var med i deras orkester. Jag blev lite småchockad sådär, för jag trodde inte att de var blåsare! Men det var dem.


När vi kom hem så spelade vi "When the saints go marching in" för Kenneth som ska sluta i BUO efter sina 21 år i tjänst. Kommer att sakna honom grymt mycket. Det kommer inte att vara detsamma utan honom alltså.


Sen så har jag kollat runt lite på staden och så, och så såg vi en kiosk där det stod "Döner kebab" på. Ingen av oss visste vad tusan det var, så vi gick omkring och sade "DÖNER" med ett barskt tyskt uttal. Senare så provade jag en Döner, och det visade sig att det var en skitgod kebab! Den godaste jag smakat.


Dessutom så gick vi in på en italiensk glassbar! Jag köpte tre kulor med glass i bägare. Smakerna var citron, persika och pepparmint. Det var den godaste glass jag ätit! Smakade inte artificiellt någonstans, utan verkligen äkta! Helt otroligt billigt var det också, tre kulor för ca en tjuga!


Sen när vi skulle åka till Göteborg så var det någon idiot som hade tagit sig in i gympasalen där vi sov, och slängt ut vissa av killarnas skor, snott en av mina vänners HTC med tillhörande laddare, och inte nog med det, slagit ett solo på en trumma också innan de flydde ut i natten... Skorna kom till rätta, mer eller mindre dyngsura, men mobilen är nog long gone.


Väl i Göteborg så blev marschen inställd på grund av kasst väder, så det blev shoppingdag istället. Vad jag köpt under resan återkommer jag till senare. Dock så marscherade vi dagen därpå runt statyn Poseidon i det soliga vädret och spelade en konsert, sen så återgick vi till shoppandet. Sen idag åkte vi hem. 


Helt fantastisk resa! Jag saknar redan alla människorna.. Ett riktigt äventyr måste jag säga! Och nu är jag pank :D


//Livstecken ifrån Frodo



Av Johanna Lindholm - 19 juni 2012 16:14

Hallå! I natt sov jag i Vallsta hos Meister som har flyttat! Flätade in hennes syntetdreads igen så att hon kan vara festivalfin på Peace & Love. Insektioneringen blev mycket mer lyckad denna gång! Dessutom lånade vi tre av Ebbas överblivna DE-transitionals (två rosa och en blå) för att ge en liten färgklick. :) Jag är supernöjd med resultatet i alla fall, och jag hoppas självklart att hon är det!

I morgon börjar avfärden mot Tyskland! Vi kommer sova över på ett vandrarhem i Markaryd (tror jag att det var) och sen fortsätta till Tyskland i övermorgon. Jag längtar riktigt mycket! Det kommer att bli helt galet kul att åka med BUO utomlands! Förra året var jag på RUM-festival i Västerås, och det var sjukt kul, och på hösten innan det så var jag i Lingbo på BUO-läger, vilket också är minnesvärt! 

Jag har packat en hel del grejer som jag ska ha med såsom: 

Instrument (well duuh), noter, nothållare, extra rör, uniform, extra strumpbyxor, sovsäck, kudde, liggunderlag, kläder, smink, parfym, deodorant, schampo, balsam, duschgelé, rakhyvlar, tandborste, solkräm med spf 50, torrschampo, iPod + usb, två mobilladdare, två olika sorters hörlurar (in ear, och stora headphones), handsprit, skavsårsplåster, alla mediciner jag behöver, handkräm och en jävla massa mer säkert. Jo just det, ska ha två olika skor också; mina dr martens och ett par av mina converse. Jag tror jag är redo för det mesta nu.  

Så mitt budskap till er är att använda solkräm, kondom och att jag ska till Tyskland och inte ni! Moahahahahahhahahha, vi ses fuckers! :D
Kommer tillbaka den 27:e!

//Frodo  

Av Johanna Lindholm - 17 juni 2012 23:54

Idag har jag i princip bara sovit och latat mig!


Duschade, sen färgade jag Tuvas hår, och så hjälpte jag mamma med att raka sidorna och klippa bort slitna toppar. Hemmafrisören in da house!


Åt grillat, sen så skulle Emelie överraska mig med nybakta muffins och ett glas mjölk, men det förstörde jag genom att gå ner i köket precis innan hon tänkt gå upp. Himla gullig syster jag har! She's taking care of me, min fina Pemelie <3


Sen så gjorde jag, Emelie och Jonte lite te och satt och pratade lite.


Nu är jag back in bed, och borde sova, för i morgon ska jag åka in till Bollnäs och hänga med Meister! Blir secondhandshopping och fixning av hennes syntetdreads! Låter awesome! Undrar om man skulle passa på och ta en sushi också när man ändå kan? :)


Det blir nog bra det! Puss och godnatt! Dröm sött!


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 17 juni 2012 00:57

Avreagerar mig lite, ingen måste läsa detta.



Alltså det värsta jag vet är när folk utger sig för att vara någon annan, utnyttjar ens naivitet och bara fullständigt släpar en i backen. Hade jag inte fått reda på - av en ANNAN människa (pålitlig källa, tro mig) vilket svin personen kunde vara, så hade jag fortsatt hänga efter som en jävla knähund. Nu säger jag stopp, nu skiter jag i dig, för nu finns det inget kvar. Du anar inte hur lätt det var att bara vända sig om och faktiskt säga ifrån och säga precis exakt som jag tycker, och bara verkligen sluta bry mig om dig efter det jag fick veta. Så jävla lätt. Jag känner absolut ingenting nu förutom all ilska jag stängde in och svalde för din jävla skull. Men nu släppte jag ut den och tog ut den på dig som förtjänar det. Jag förväntade mig mer av dig, jag trodde du var bättre än såhär, men egentligen är du bara ett skal för att locka folk och sen kunna linda dem runt lillfingret. Så jävla besviken är jag på dig. 


Och när jag väl gör min röst hörd för en gångs skull så sätter du på dig offerkoftan, som är typ det mest oklädsamma man någonsin kan ha på sig. Det var du som utnyttjade mig, inte tvärtom.


Jag är så less. Så otroligt jäkla less på personer som är fake. På personer som utger sig för att vara en helt annan människa än vad de är. 


Och nu slog det runt så jag blev ledsen istället för arg. 

Av Johanna Lindholm - 16 juni 2012 21:18








Frågestundens frågor och svar! Valde att korta ner den lite när jag insåg att jag inte fick så många frågor.


Jag undrar... hur får du din ögonskugga så "kraftigt" och hur det stannar kvar hela dagen. :)

Frida: Jag använder en ögonskuggeprimer vid namn Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, eftersom jag har oljiga ögonlock som gör att skuggorna hamnar i vecken på ögonlocken och ser allmänt jävligt ut. Det primern gör är att hålla oljan borta och verkligen bita tag i ögonskuggan så att den verkligen sitter kvar, och dessutom så blir ögonskuggan mycket mer intensiv med den här primern. När jag ska tvätta av mig sminket så ser det i princip likadant ut som när jag sminkade mig. Dessutom använder jag mig av högpigmenterade ögonskuggor! Dåliga ögonskuggor utan pigment kan jag lika väl vara utan. Rekommenderar varmt Viva La Diva, som finns typ överallt och är jättebilligt! De kommer i massor av roliga färger och de är icke djurtestade.


Är din syrra lebb? vad tycker du om det?

Anonym: Är det så pinsamt att fråga syrran själv om det? Dessutom, varför är du anonym? Vågar du inte stå för det du skriver? Men ja hursomhelst så är min syster bisexuell, och jag är jätteglad att de är tillsammans. De är världens gulligaste par, och jag tycker jättemycket om hennes tjej!


*hur många mm är dina lobes?
*planerar du att töja mer? hur mycket?
*har du fler piercingar?
*vill du ha fler? vilka?

Kram! :)

Barfotabarn: Mina lobes är 12 mm, och jag tror det räcker eftersom mina öron är pyttesmå tyvärr.. I övrigt så har jag fler i öronen; en helix och två lobes till :) Jag vill ha septum i alla fall, kanske medusa också/istället. Kram på dig! :D


hur ofta har du färgat håret ?? :O??

Brorsan: Jag började färga håret när jag gick i 5:an ungefär, och har haft min naturliga hårfärg EN gång sedan dess, och det var 09. Förutom luggen då, för den var blonderad, eller färgad grön. Sen så har jag inte en aning om hur mycket jag färgat håret genom tiderna ärligt talat xD


Vad gillar du för mat? xP

Syrran: Mat jag gillar är pizza, hamburgare, sushi, kött, mammas mat och sånt där xD

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards