dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Johanna Lindholm - 16 januari 2013 18:59

Jag undrar, vilka är era favoritbloggare? Vad bloggar de om? Kommentera och berätta!

 

Jag vill nämligen ha lite tips och hitta fler bloggar jag gillar!

 

Mina personliga favoriter är:

http://rodeo.net/killercolours/

http://nyheter24.se/modette/lindahallberg/

http://puritybeauty.se/


Och så hittade jag en blogg idag som jag verkligen gillar!

http://claraslife.devote.se/



Glöm inte att kommentera! 


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 16 januari 2013 17:46

Ni som vill lära er mer om smink och kosmetika, kolla in dessa personer på youtube! Jag har lärt mig väldigt mycket och fått inspiration att testa nya saker av deras videor!


Först ut är den kända brittiska makeupartisten Lisa Eldridge!



Sen har vi makeupartistsystrarna Sam och Nic i Pixiwoo!





Sineady Cady på TheMakeupChair!





Enjoy!

//Frodo

Av Johanna Lindholm - 16 januari 2013 14:46

Äntligen är jag färdig med uppgiften i Textkommunikation, d.v.s Instruktioner. Jag valde ämnet smink, och jag gjorde en basic version. Den är gjord i Photoshop.


 


Ge gärna tips och kommentera saker!


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 16 januari 2013 09:58

Hej! Idag hade jag Svenska mellan 07.45 och 08.45 där vi skrev ner saker som är viktiga för ett argumenterande tal. Vi ska välja ett ämne, skriva talmanus etc. och sen framföra talet. Jag har ett ämne jag skulle kunna använda, men jag funderar fortfarande. 


Just nu har jag håltimme fram till 12.30, då jag har Textkommunikation. Där gör vi en instruktionsbild. Helt okej uppgift tycker jag! Sen slutar jag väl runt 14.30 tror jag. 


Jag ska försöka få till mer bilder till bloggen (vet att jag har varit skitkass på det), så att det blir lite roligare att kolla!


Har ni hört om den där konstiga grejen cut4bieber förresten? Det är helt stört. Det går ut på att han har blivit ertappad med att röka gräs (vilket var lagligt i den stat han befann sig i just det ögonblicket), och då har någon trollare på antingen 4chan eller 9gag uppmanat hans fans till att skära sig för att stoppa Biebers beteende. Tyvärr är det ju många som verkar ha gjort det och lagt upp bilder på det. Nog för att jag visste att somliga av hans fans är helt tokiga, men det här tar då priset! Internet är en sjuk, sjuk plats ibland. Att man ens uppmanar unga till att utöva självskada på grund av vad deras idoler gör, det är ännu värre. Såna människor borde få ett skott i nacken.


//Frodo

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards