dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Johanna Lindholm - 17 augusti 2012 20:04

Isadora har kommit ut med en ny höstkollektion kallad Paradox. Den går i två olika toner; varma bruna och bronziga metalliska toner, samt en kall motpol i gråblå toner. 




 

 

Eyeshadow quartet: Brown Patina och Paradox (129 SEK.)

 


Perfect matt lipstick: Bare bohemian, Red carpet, Femme fatale (119 SEK.)

Moisturizing lipgloss:  Red carpet, Diva red (99 SEK.)

 

Perfect lipliner: Prime red, Transparent fix (69 SEK.)



Wondernail: Night flight, Metropolitan, Femme fatale (69 SEK.)


  


Glowstick blusher: Vintage rose (125 SEK.)

Precision mascara (139 SEK.)

Glossy eyeliner: Dark brown (99 SEK.)



 

Twist-up metallic eye pen: Steel grey, Dark brown, Deep black (99 SEK.)

 

Vad tycker ni? Tycker ni att kollektionen är/verkar intressant? Skulle ni vilja ha något ur denna kollektion?


Personligen så är jag intresserad av den varma paletten, kajalerna i färgerna "Steel grey" och "Dark brown", läppennorna och läppstiftena. Dock är jag inte så överdrivet intresserad av nagellacken som de ser ut i flaskorna i alla fall. Vi får se om jag ändrar mig angående dem. Kommer definitivt köpa kajalerna och paletten i alla fall, helt klart!


//Frodo


-

Av Johanna Lindholm - 17 augusti 2012 12:43

Hej! Igår åt jag, min pappa och min bror lunch på New China Restaurant här i Härnösand. De hade lunchbuffé där det fanns sushi, friterad crabfish och kyckling, någon gryta och nudlar. Äta så mycket man orkar för 70 kr? JA TACK! Sen köpte min bror ett helt jäkla förråd med AXE deodorantsprayer. Han lär ju inte stinka på ett tag igen i alla fall, och tur var väl det! Sen gick vi hem igen och jag skrev blogginlägget som jag skrev igår, vilket tog en jäkla tid. Mitt i skrivandet så ville pappa och Eva gå på promenad ner till Sälsten. Sagt och gjort så gick vi ner dit och jag och Jonte tog en varsin cola, och öl åt de två vuxna då förstås. Sen gick vi hem, jag skrev klart blogginlägget och sen hände absolut ingenting mer. 


Ärligt talat, jag borde blogga oftare. Ska bara få tag i en skaplig kamerathingy att fota saker med så blir det mycket roligare, för som det är nu så har jag en stenkass mobilkamera och en webcam på min så gott som pensionerade dator. 


Idag så händer det nog inte alltför mycket. Tror pappa och Eva har tänkt äta surströmming. Tvi vale, det vill då inte jag i alla fall. Jag får äta kräftor istället! YAY <3


Har lånat brorsans AXE. Now I smell like a dude!


//Frodo

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards