dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Johanna Lindholm - 18 juli 2012 21:02

Hej! Jag har varit borta ett tag, vet inte varför riktigt om jag ska vara ärlig.


Hur som helst så har det hänt en massa skit i Bollnäs. Våldtäkter, nazister på stan som skyller allt på invandrare och sånt. Ett par bekanta till mig har anordnat en manifestation mot rasism, och det har varit mycket positiv respons, men även hot och en massa kommentarer från fullständigt hjärntvättade människor. Jag kan inte förstå hur illa det kan gå i tankeverksamheten hos vissa personer. Jag ska självklart delta eftersom jag är otroligt emot rasism, och är för mångfald och mångkultur. Helt fantastiskt initiativ, och jag är säker på att det här kommer göra skillnad!


Manifestationen kommer att äga rum på Brotorget i Bollnäs kl: 16.00 den 25:e Augusti. Det kommer finnas musikunderhållning, trolleri och en talare ska berätta för oss hur man som invandrare blir bemött här i Sverige. Mycket intressant ska det bli! Hoppas ni kommer och deltar mot rasism! 


//Frodo

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards