dailylifeoffrodo

Alla inlägg under januari 2013

Av Johanna Lindholm - 16 januari 2013 09:58

Hej! Idag hade jag Svenska mellan 07.45 och 08.45 där vi skrev ner saker som är viktiga för ett argumenterande tal. Vi ska välja ett ämne, skriva talmanus etc. och sen framföra talet. Jag har ett ämne jag skulle kunna använda, men jag funderar fortfarande. 


Just nu har jag håltimme fram till 12.30, då jag har Textkommunikation. Där gör vi en instruktionsbild. Helt okej uppgift tycker jag! Sen slutar jag väl runt 14.30 tror jag. 


Jag ska försöka få till mer bilder till bloggen (vet att jag har varit skitkass på det), så att det blir lite roligare att kolla!


Har ni hört om den där konstiga grejen cut4bieber förresten? Det är helt stört. Det går ut på att han har blivit ertappad med att röka gräs (vilket var lagligt i den stat han befann sig i just det ögonblicket), och då har någon trollare på antingen 4chan eller 9gag uppmanat hans fans till att skära sig för att stoppa Biebers beteende. Tyvärr är det ju många som verkar ha gjort det och lagt upp bilder på det. Nog för att jag visste att somliga av hans fans är helt tokiga, men det här tar då priset! Internet är en sjuk, sjuk plats ibland. Att man ens uppmanar unga till att utöva självskada på grund av vad deras idoler gör, det är ännu värre. Såna människor borde få ett skott i nacken.


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 15 januari 2013 14:55

Idag är det Tisdag. Hade Medier, Samhälle och kommunikation första lektionen, sen Historia. Efter det så hade vi idrott, så jag gick ner och gymmade. Efter lunchen (som jag inte hann äta) så var det fotolektion. Vi skulle ut och fota och redigera tre bilder med temat "Kyla" som man då kunde tolka fritt. Dessa är mina bilder till uppgiften:


     


Ni får ursäkta den fruktansvärda kvalitén på bilderna! Kamerans fokus var rätt off, och ja, jag vet inte riktigt. Gjorde lite ändringar i Photoshop också.


Snart ska jag gå hem, kolla på The tribe, dricka te och sen troligen handla. Eller om jag gör det först. Den som lever får se.


Jag är så himla nöjd med min nya mobil! Har aldrig haft en smartphone förut, och jag är imponerad över hur mycket saker man kan göra. xD Teknikens under! 


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 14 januari 2013 15:15

Idag har jag läst danska och norska på svenskan, haft grafisk kommunikation i tre timmar som gav detta resultat:


Utgångsbild:


"kopierade" linjer utan färg:



Med färg bara för kul:



Senare ska jag till Drömverkstan för första gången! Det blir nog himla kul!


Ett band att lyssna på! 


Tantrum To Blind – Get Get Get

Tantrum To Blind – Liar Lines

Tantrum To Blind – Big City Silence


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 9 januari 2013 12:10

Ja nu har det börjat igen! Har haft ett bra lov, men självklart har jag ju saknat att hänga med mina vänner. Nu har jag dessutom användning för kalendersidorna i min Filofax som jag köpte i höstas, för nu är det 2013! Haha sådan fail alltså. 


Just nu väntar jag på att Textkommunikationen ska börja, och lyssnar på musik på Spotify! Dock så snorar jag, nyser och har ont i halsen. Har troligen blivit smittad av Meister. BRÖL. Jag som nyss blivit fri från min körtelfeber. Hoppas det går över snart!


Efter skolan så ska jag ta bussen ut till E-center och shoppa lite på Dollarstore, handla mat och kolla lite på kicks och Lindex. Sen ska jag ta ut pengar och lägga i min spargris också! Sparar ju pengar till att köpa en ny telefon. Japp, sånt är studentlivet ska ni veta! Den telefon jag använder just nu är lånad. Ingen brat här inte.


Här har ni en cool klänning att dregla över!

http://howcool.com/product/leg-avenue/LA-89890?listing_page=1&cPath=4019


En bra låt att lyssna på!

In Flames – Resin



Och en glass!

 



//Frodo

Av Johanna Lindholm - 7 januari 2013 17:40

Hej! Jag sitter i Vallsta hos mina fina vänner och ser på medan de pluggar. Hohoho!

Min smiley är på plats igen, har saknat den som fasen.


En sak jag insett är att jag faktiskt inte vill ha tillbaka mitt ex. Det skulle inte spela någon roll om han så bad om förlåtelse och sa hur mycket han saknar mig, för han har bevisat att han inte går att lita på.


Dessutom är jag inte ens intresserad längre, jag har börjat intressera mig för en annan person. Vi håller på och skriver på fb och smsar, och jag kollar på hans youtubevideos så fort de kommer ut. Jag vet inte, jag bara finner honom ytterst intressant.


I övrigt och på tal om ingenting; kolla in señor Arpakasso! Han är stencool när han bakar!


https://www.youtube.com/watch?v=kx2osnTIi9Y

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards