dailylifeoffrodo

Alla inlägg under januari 2013

Av Johanna Lindholm - 24 januari 2013 11:40

Hej! Idag var det väldigt svårt att ta sig upp ur sängen, men jag tvingade mig upp. Tur att vi slutar så tidigt idag! 


Igår kväll tittade jag klart på sista säsongen av The Tribe. Så himla vemodigt! Det är som bäddat för ännu mer episoder, men det kom inga fler. Fyyy. 


På lördag är det öppet hus i skolan, så alla får gå in och kolla på våra arbeten som vi har gjort här på estetiska programmet. Vi har satt upp en del bilder vi har tagit från Europaresan och våra modebilder osv.


Alltså näääe. Nu såg jag just en bild på nån bortskämd brat som "bara" fick en iPhone 4s i present, och därför blev så arg att h*n slog sönder den. Alltså dafuq?! Jag sparade mina julklappspengar för att köpa en telefon som förövrigt är i en myyyycket lägre prisklass än den. Jag är inte bortskämd någonstans, och jag är jättetacksam för alla presenter jag får, för det betyder att personen har tänkt ut den presenten till just mig. Dessutom älskar jag själv att hitta och köpa presenter åt andra! Det är så roligt att se deras reaktioner! Jag tycker bortskämda människor som är vana vid att få som de vill jämt är skitjobbiga. Herregud, VÄX UPP! 


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 23 januari 2013 09:25

Tjena! Idag så har jag inte gjort ett skit hittills. Jag har försökt komma igång med mitt argumenterande tal emot friskolor, men det gick sådär med det. Tur att man har en lärare till mamma som man kan fråga!


Igår satt jag till ca 17 i skolan för att redigera en video jag och Jasse slängde ihop bara sådär. Vloggar for the win! Vår youtubekanal heter Randomshitisgreat (japp, ett jävligt ihopslängt namn). Här är vår senaste video!



Bare with us, vi är nybörjare!

 


Just nu har jag håltimme tills 12.30 Yippie ka yay motherfucker. NOT. Hade varit en skön sovmorgon om inte den förbenade svenskalektionen låg på morgonen. Fast jag gillar ändå håltimmar. Fast inte en som är fucking fyra timmar lång! Eller ja, beror ju på om man har sällskap eller inte. Om inte så suger det. Har man sällskap hinner man ju i alla fall hitta på någonting att göra sålänge. Fast det har ju inte jag nu, så det suger.


//Frodo



Av Johanna Lindholm - 21 januari 2013 15:04

Hej, idag har jag gjort de här på grafisk kommunikation:


       


Sen ska jag vara med Tove! Saknat henne som tusan! 

 

//Frodo

Av Johanna Lindholm - 18 januari 2013 16:09

Halloj! Idag ska jag få hjälp av min fina vän Cassandra att fota och fixa en ny header till bloggen. Har tröttnat rätt så mycket på den jag har med tanke på hur amatörmässigt gjord den är. Jag ska anstränga mig lite bättre med den nya, promise! Headern kommer antingen upp idag, eller möjligtvis i morgon, det får vi se.


Jag och jasse har kommit på den dunderbra idén att göra en egen Youtubekanal och börja filma videos. Det kan faktiskt vara en bra sysselsättning. Nog för att vi inte kan ett skit, och videorna kommer säkert suga lite i början, men vad faaaaaan, hä ääää väl kuul?!


Gud, jag är så himla hungrig att jag har ont i huvudet och känner mig helt svag alltså. Kanske ska göra hemgjord pepperonipizza senare. Dock tar det sån jävla tid. Det skulle faktiskt vara gott med nudlar just nu till och med. Hungern gör hemska saker med människan!


Skriver troligen mer senare. Tjosanhejsan! 

//Frodo


Av Johanna Lindholm - 17 januari 2013 18:40

Just nu sitter jag som vanligt hemma för mig själv, kollar på The tribe, pratar med mig själv. De enda gångerna jag faktiskt träffar människor är väl i skolan, och ibland på fritiden. 


Folk verkar inte riktigt gilla mig där jag vandrar. Jag kan känna på mig att de fått några förutfattade meningar om mig. Jag kan verka som en stökig och högljudd typ som skiter i allt, men faktiskt så är jag bara ett föredetta mobboffer som försöker hitta sin riktiga identitet. I grundskolan gick jag omkring och var ständigt rädd. Jag hade ont i magen varje dag när jag gick till skolan. Jag kröp nästan längs väggarna och fokuserade på en punkt i väggen för att slippa se folk i ansiktet. Jag lyssnade på heavy metal på högsta volym i hörlurar för att slippa höra vad de sa om mig. Jag var alltid så osäker, och jag stod aldrig upp för mig själv. Det är nog först nu som jag faktiskt kan göra det. Säga ifrån. Faktiskt så vet jag aldrig hur jag ska bete mig bland folk, just för att jag är rädd för att jag ska göra bort mig på något sätt. Förr var jag för liten, tog ingen plats. Nu känner jag mig tvärtom, jag känner mig för mycket. Det känns som om jag bara suger musten ur allt och alla. Jag  försöker alltid vara rolig och driva med saker, skämta bort. För om jag får någon att skratta, då har jag i alla fall gjort någonting rätt, right?

Av Johanna Lindholm - 16 januari 2013 18:59

Jag undrar, vilka är era favoritbloggare? Vad bloggar de om? Kommentera och berätta!

 

Jag vill nämligen ha lite tips och hitta fler bloggar jag gillar!

 

Mina personliga favoriter är:

http://rodeo.net/killercolours/

http://nyheter24.se/modette/lindahallberg/

http://puritybeauty.se/


Och så hittade jag en blogg idag som jag verkligen gillar!

http://claraslife.devote.se/



Glöm inte att kommentera! 


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 16 januari 2013 17:46

Ni som vill lära er mer om smink och kosmetika, kolla in dessa personer på youtube! Jag har lärt mig väldigt mycket och fått inspiration att testa nya saker av deras videor!


Först ut är den kända brittiska makeupartisten Lisa Eldridge!



Sen har vi makeupartistsystrarna Sam och Nic i Pixiwoo!





Sineady Cady på TheMakeupChair!





Enjoy!

//Frodo

Av Johanna Lindholm - 16 januari 2013 14:46

Äntligen är jag färdig med uppgiften i Textkommunikation, d.v.s Instruktioner. Jag valde ämnet smink, och jag gjorde en basic version. Den är gjord i Photoshop.


 


Ge gärna tips och kommentera saker!


//Frodo

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards