dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Johanna Lindholm - 6 april 2013 19:20

Hejsan!

Jag har varit lite under jorden de senaste dagarna eftersom jag har varit i Vallsta hos Meister. Men nu är jag tillbaka! Vi har slappat, kollat film, åkt till Gävle och shoppat två tröjor, en bodysplash, ett nagellack, ett rouge, en ryggsäck osv.(visar mina fynd sen!) och sen så har vi hälsat på min mormor och morfar för första gången sedan i Augusti. Allt var precis som vanligt hos dem. Skönt att se att ingenting har förändrats hos dem sen senast jag var där. Idag var vi dessutom till Meisters morfar och hälsade på. Han berättade lite om gamla tider, och bland annat en resa han gjorde till Gran Canaria på sjuttiotalet. Det var väldigt intressant att höra honom berätta!


En skitläskig sak hände faktiskt idag. Lovisa (M's lillasyster) skulle gå ut med Sammie, deras lilla dvärgtax. Sammie fick syn på en grannkatt hon hatade och sprang efter den. De bor precis bredvid järnvägsspåret, och signalerna började ljuda, och varnade för tåg. Självklart så sprang både katten och Sammie över rälsen. Lova skrek panikslaget på hunden, men hon lyssnade inte. Vi hörde, och sprang ut till en förtvivlad gråtande Lova. Meister sprang ut i endast strumpor på andra sidan om rälsen, lyfte upp Sammie och sprang över. Fy så Sammie skämdes. Sen så kom godståget dundrande. Sammie fick en rejäl utskällning och förstod väl även själv allvaret. Hon darrade som ett asplöv när de bar in henne och lade henne i hundbädden. Där fick hon stanna. Usch vilken chock det hela var! 


Dessutom så har jag provat den nya Loka likes old school lemon pie! Den var skitgod, och smakade verkligen paj! Jag kunde verkligen känna smaken av pajdeg och lemon curd! Grymt god, helt klart en ny favoritdricka. Måste smaka de andra två också.


Just nu sitter vi båda två i Meisters studentlägenhet i Bollnäs, äter massa snacks och jag hjälper henne att plugga lite till hennes extended essay. Det är nice!

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards