dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Johanna Lindholm - 13 augusti 2013 15:25

Om mindre än tre timmar är min älschkling framme! Kan inte tro det! Jag är supernervös xD Han ska vara här i fem dagar med mig! Ska lära honom the ways of Norrland. 


Är superhyperdamp och typ skuttar omkring och fnissar hela tiden. I'm such a tönt. Min mobil är urladdad, men jag vet att han är framme i Söderhamn vid sex. Hoppas han inte blir jätteförskräckt över att jag inte kan svara på telefonen. Jag glömde min mobilladdare i Vallsta hos Ebba. Det sög rätt hårt. 


Äntligen är det soligt och varmt ute igen! Hatade regnvädret så mycket. Det är mycket skönare såhär.


     

Av Johanna Lindholm - 13 augusti 2013 12:58

Jag var på Getaway Rock Festival i Gävle 8-10 augusti. Fast jag och Ebba var där en dag tidigare för att få tag på bra campingplatser. Så vi chillade lite, bekantade oss med omgivningen och träffade lite folk.


Första festivaldagen ösregnade det hela dagen, men humöret var ändå på topp. Första bandet vi såg var Ceremonial Oath, och jag blev sjukt överraskad när jag såg vem basisten var; Jesper Strömblad! Wow! Några timmar senare skulle Ebba på toa, och såg en liten lapp där det stod: In Flames Meet and Greet 18.00 Hon vet att jag är ett huge In Flames fan. Hon sprang till mig och sa; JOHANNAAAA, VI KAN TRÄFFA IN FLAMES I DET TÄLTET!! DE STÄNGER TYP NUUU! Vi sprang, och kom precis in i kön innan de stängde av kön. YES! Vi fick deras autografer, och jag sa till Anders Fridén: Jag måste bara få säga hur mycket det här bandet betyder för mig. Det är mitt absoluta favoritband. Då tog han min hand i sina händer och sa till mig hur mycket det betydde för honom att höra det. OMG!!


Sen såg vi deras konsert mitt i natten i ösregnet. Jag stod längst fram mot stängslet och fick nästan revbenen krossade under Only for the weak. En av mina favoritlåtar sen alltid. I slutet av konserten kastade de ut plektrum, och Ebba det guldkornet fångade ett! Alltså hon har sett till så jag fick träffa mina idoler, hon såg till att jag fick stå längst fram (she got my back), och hon fångade ett In Flames-plektrum! Som jag älskar henne! 


Andra band vi såg:

Electric Wizard

Behemoth

Deep Purple (deras absolut sista spelning ever!)

Långfinger

Eluveitie

Soilwork

System of a down (GALEN PUBLIK!)

Testament

Gamma Ray


Säkert fler, men kommer inte på just nu.


Folket där var awesome, och man kände sig verkligen hemmastadd. Vi kom dit med noll alkohol, men vi blev bjudna på öl hit och dit av jättetrevliga människor. Man kunde bara sätta sig ner i något partytält någonstans och bara snacka. Ingen var elak. Träffade en hel del nya vänner som jag sent kommer att glömma! Trots det förjävliga vädret så var detta en positiv upplevelse för livet. Blir det lika bra lineup nästa år så kommer jag garanterat dit!

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards