dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Johanna Lindholm - 21 augusti 2013 19:51

I morgon är det hela 18 år sedan min födelse. Jävlar.. Tiden går alldeles för fort, och när fan växte jag upp helt plötsligt? Nyss var jag ju en liten skitunge som började högstadiet. Eller för all del, nyss var jag en liten skitunge som började förskolan. Helt sinnessjukt. 


Det lite sugiga är att min familj bor så långt bort att de inte kan komma och hälsa på mig. Födelsedagar var nog mycket bättre när man var liten. Man bodde med sin familj som uppvaktade en, och man fick fint hembakat fika, presenter och man kände sig som en kung. Ju äldre man blir desto mindre ståhej blir det. Jag klagar inte, jag fick en dator i present, och jag firade i förskott med fika och hemgjord saft hos mamma i Växjö. Trots väldigt oentusiastiska syskon så hade i alla fall mamma ansträngt sig för att det skulle bli bra. 


Lade ut ett evenemang på facebook om att jag ville fira med en liten fest i helgen, men pinsamt få har svarat på evenemanget. Det känns ju sådär. Det var troligen mitt eget fel som skapade evenemanget på så kort varsel. Om det inte är någon som kan så får jag väl skjuta på det i ytterligare en vecka, I guess.

Av Johanna Lindholm - 21 augusti 2013 13:20

Just nu sitter jag på religionslektionen i skolan. I början av lektionen så frågade läraren oss elever; vad är religion? Klasskamraterna svarade: tro, livsåskådning, trygghet, riktlinje, gemenskap. Jag räckte upp handen och sa: Idioti.

De som känner mig vet hur anti jag är mot religion. Jag tycker verkligen att religiösa människor är dummare, och att religion leder till fruktansvärda krig, och olikheter och fördomar mellan människor. Och glöm för all del inte förtrycket och att man ska tro på en osynlig låtsaskompis som ska vara förmer. Det är crazytalk.

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards