dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Johanna Lindholm - 24 oktober 2012 12:44

Jag var i Arbrå simhall och det var dukat med långbord för att vi skulle äta. Det stod köttfärslimpa med potatisgratäng och lingonsylt på menyn, men köttfärslimpan var inte köttfärslimpa, bara en tunn köttbit. Efteråt skulle jag börja med en ny sport som gick ut på att vi skulle simma och skjuta med ett slags armborst med ett stort, taggigt klot. Det var personer, killar, som var jättetaskiga mot mig. De puttade ner mig i vattnet, skadesköt mig med armborstet, och höll fast mig i vattnet. Dessutom slog de mig med olika konstiga föremål. Jag var skiträdd för att gå mellan bassängerna (som liknade Bollnäs station) ifall någon skulle göra något. Jag utvecklade vattenskräck. Sen så började jag bråka och slåss med en tjej i min klass, men det övergick ganska snabbt till erotik av någon skum anledning. Sen så var det någons lillebror som försökte sno min iPod från omklädningsrummet, men jag tog tillbaka den. Sen hotade jag en annan unge med anmälning för att han slog mig med en konstig pinne och allmänt terroriserade mig. Sen var jag ute i skogen, men det fanns fortfarande en bassäng. Runtom bassängen fanns det en massa röda mariosvampar, men istället för att ge fart så hoppade man över till nästa osv. Vi visste dock att spelet inte var Mario, utan Pikmin, och vi skulle bekämpa bossar. Vi gick uppför en backe till ett hål där en stor, fet, rosa larv höll till. Den rullade efter oss nerför backen, och fort som fan stoppade jag upp en sten i larvens rumpa på lasses order. Den dog och förvandlades till en konstig melon med en sten i. Sen kom det en lättdistraherad Neanderthalare som vi skulle bli av med. Vi lockade honom med tändstickor till en stor eld (som vi visste skulle sprängas). Han tog på elden och brände sig hela tiden, men fortsatte ändå. Han växlade mellan att vara sig själv och en röd engelsk telefonkiosk.

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards