dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Johanna Lindholm - 17 oktober 2012 19:39

Just nu befinner jag mig hos min bästa barndomsvän Meister i Bollnäs. Nyss sminkade jag henne lite och så. 


Vi har väl mest snackat skit och ritat krumelurer på ett papper förstås! Eller tja, hon försökte plugga i allt tumult. Sorry!


På Formlektionen idag så kollade jag på keramiken som jag glaserade förra gången. Tyvärr var det inte alls som jag hade tänkt mig, det blev asfult. Jag glaserade om alla (utom en jag blev nöjd med) under stora mängder asgarv. Helt fruktansvärt fult blev det. Hoppas det blir bättre senare. Stenskulpturen ska bara oljas in med glansolja så är den klar, men oljan ska hinna komma fram också. 


Nästa uppgift i Form blir att skulptera ett huvud i hönsnät och gips. Det blir intressant, för jag har aldrig skulpterat ett helt huvud förut. Jag förväntar mig inga stordåd direkt, tvärtom så hoppas jag att det blir fult som stryk så att jag har någonting att skratta åt! Haha ja, jag blir ingen bra konstnär i alla fall. Eller tvärtom, det kanske gör mig till en bra konstnär att inte ta allting så seriöst och utplanerat? Vem vet.


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 17 oktober 2012 13:59

Nej, jag bara drev. 


Just nu skriver jag en krönika på Textkommunikationen. Den handlar om att bli störd i arbetet av facebook.

 

I sista minuten

 

"Jag sitter i datorsalen i skolan. Vi ska jobba fritt med en svenskuppgift som handlar om att jämföra romantiska och realistiska texter. Jag trycker upp Open Office för att börja skriva, men jag tänker att jag ska bara in på Facebook lite snabbt och kolla så att någon har bekräftat mitt uppmärksamhetsbehov.

 

Det är alltid samma visa, för när lektionen sedan är slut så har jag bara ett blankt papper, och uppgiften är lika ofärdig som innan. Inte ett dugg klokare blev jag av min Facebook-vistelse heller. En soptipp av onödig information.

 

Mitt händelseflöde består mest av töntiga bilder med text som uppmanar en till att gilla eller dela, faktiskt roliga bilder med hundar som står och bakar (om man nu delar min dåliga humor förstås), och en massa statusuppdateringar som handlar om hur låtsasperfekt hela deras liv är, och senaste fångsten när man var ute på fisketuren med den nya båten som de köpt på avbetalning.

 

Värst är förstås de medelålders kvinnorna som överdriver mängden punkter efter varenda mening de skriver. Vad är egentligen meningen med det? Det får människor att antingen verka retarderade eller helt enkelt sjukt deprimerade och trötta på deras låtsasperfekta små liv.

 

Varför är det då så lockande med Facebook? Jag har ingen aning. Mitt uppe i allt skit som man sitter och stirrar på i flera timmar så finns det ett slags behov av att inte missa någonting ”viktigt”.

 

Nämnda soptipp gör att människor inte sköter sina jobb som de ska. Ungdomar använder sina smartphones till att sitta på Facebook under lektionstid. När man nu går till datorsalen för att ”arbeta” så trycker man alltid upp Facebook också, bara för att kolla.

 

Den där svenskuppgiften hade vi tre veckor på oss att göra, om några dagar ska arbetet vara klart. Jag måste jobba så hårt och snabbt det bara går för min redan överbelastade och lättdistraherade hjärna. Göra så bra ifrån mig som jag bara kan på sista minuten-jobb. Det är sån jag är, jag jobbar nog bäst under press. Det är bäst att sätta igång och jobba nu så att det blir klart i tid. Fast först ska jag kolla Facebook lite snabbt."

 

//Frodo

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards