dailylifeoffrodo

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Home sweet home!

Av Johanna Lindholm - 27 juni 2012 21:06

Nu är jag hemma igen ifrån Tyskland!'


Onsdagen den 20:e Juni kl 08.00 åkte vi ner till Markaryd och sov på ett vandrarhem där. Dagen därpå åkte vi från Markaryd över med färja till Danmark, åkte genom Danmark, tog färjan till Tyskland och åkte till Bad Bramstedt. Staden var inte större än Bollnäs skulle jag tro, så det var ganska skönt att inte ha såna otroliga skillnader på en gång.


Det blev ingen marsch, istället blev det en slags träff där alla blåsorkestrar samlades och så. Och så hade vi en konsert i ett stort tält mitt på festivalområdet. Vi skulle spela "Flottarkärlek" som Snoddas från Bollnäs har skrivit, och vår sköna konferencier Emil skulle tala om texten i låten så att de skulle sjunga med. Refrängen går: Hadderian haddera, doppa snoppen i chokla', för vi trodde ju inte att det var någon som fattade vad vi sa, men helt plötsligt så började ett par lite smått onyktra killar asgarva, och då tänkte vi; förstod de vad vi sa? Japp, det gjorde dem, för de var norskar. De ropade; Mer snopp! När låten var klar xD Det var kärlek vid första ögonkastet, för sen så hejade de på oss, och Emil då förstås! Skitroligt! Våra största fans! 


Sen så var det ett stort fyrverkeri som var helt fantastiskt! Och där stötte vi på *trumvirvel* norskarna förstås! De och Emil hade väl blivit bundisar vid det laget! Himla kul alltså. 


Dagen efter så hade vi en spelning på platsen där fyrverkerierna var, och längst fram i publiken satt, hör och häpna, samma norskar igen och hejade på oss! Sen så klev de upp på scen när vi var klara och var med i deras orkester. Jag blev lite småchockad sådär, för jag trodde inte att de var blåsare! Men det var dem.


När vi kom hem så spelade vi "When the saints go marching in" för Kenneth som ska sluta i BUO efter sina 21 år i tjänst. Kommer att sakna honom grymt mycket. Det kommer inte att vara detsamma utan honom alltså.


Sen så har jag kollat runt lite på staden och så, och så såg vi en kiosk där det stod "Döner kebab" på. Ingen av oss visste vad tusan det var, så vi gick omkring och sade "DÖNER" med ett barskt tyskt uttal. Senare så provade jag en Döner, och det visade sig att det var en skitgod kebab! Den godaste jag smakat.


Dessutom så gick vi in på en italiensk glassbar! Jag köpte tre kulor med glass i bägare. Smakerna var citron, persika och pepparmint. Det var den godaste glass jag ätit! Smakade inte artificiellt någonstans, utan verkligen äkta! Helt otroligt billigt var det också, tre kulor för ca en tjuga!


Sen när vi skulle åka till Göteborg så var det någon idiot som hade tagit sig in i gympasalen där vi sov, och slängt ut vissa av killarnas skor, snott en av mina vänners HTC med tillhörande laddare, och inte nog med det, slagit ett solo på en trumma också innan de flydde ut i natten... Skorna kom till rätta, mer eller mindre dyngsura, men mobilen är nog long gone.


Väl i Göteborg så blev marschen inställd på grund av kasst väder, så det blev shoppingdag istället. Vad jag köpt under resan återkommer jag till senare. Dock så marscherade vi dagen därpå runt statyn Poseidon i det soliga vädret och spelade en konsert, sen så återgick vi till shoppandet. Sen idag åkte vi hem. 


Helt fantastisk resa! Jag saknar redan alla människorna.. Ett riktigt äventyr måste jag säga! Och nu är jag pank :D


//Livstecken ifrån Frodo



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Lindholm - 25 november 2015 21:55

Fan vad dålig jag är på att blogga. I alla fall nu, har ändå inget intressant ämne att nörda in mig på. Det är snarare mitt personliga liv. Det är ett svårt ämne. Vad kan man skriva, vad bör man inte skriva? Inte vet jag.   Kollat på bio med mamm...

Av Johanna Lindholm - 7 juli 2015 22:07

Det har verkligen hänt sjukt mycket grejer på kort tid för mig! Mest bra saker, men också en förjävlig grej.   Det som är bra är att jag har hittat så många fina vänner, det har varit underbart väder, och det är snart Emmaboda, vilket gör mig tag...

Av Johanna Lindholm - 3 juli 2015 15:13

Jag blev för snart två månader diagnostiserad med ADHD kombinerad typ, medelsvår, och redan efter denna korta tid som diagnostiserad har jag stött på enormt mycket kommentarer och fördomar. Så jag tänkte skriva ett inlägg om detta.   Min diagnos ...

Av Johanna Lindholm - 23 februari 2015 17:21

Long time no talk.    Jag har börjat på Växjö Samordningsförbund, AKA Finsam. Det är typ som ett coachingprogram som hjälper en att komma ut i arbetslivet, plugg, praktik, vad en nu vill göra. Utbildningen är tio veckor lång, går där tre dagar i ...

Av Johanna Lindholm - 13 november 2014 19:53

Idag åkte mamma och jag till vårdcentralen för att försöka utföra mitt urinprov som jag misslyckades med i måndags. Självklart så lyckas det inte bättre denna gången heller. Efteråt så sitter jag och gråter i timmar av ångest och stress. Jag hade för...

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards