dailylifeoffrodo

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Ännu ett utdrag ur mitt åh så miserabla liv.

Av Johanna Lindholm - 17 oktober 2012 13:59

Nej, jag bara drev. 


Just nu skriver jag en krönika på Textkommunikationen. Den handlar om att bli störd i arbetet av facebook.

 

I sista minuten

 

"Jag sitter i datorsalen i skolan. Vi ska jobba fritt med en svenskuppgift som handlar om att jämföra romantiska och realistiska texter. Jag trycker upp Open Office för att börja skriva, men jag tänker att jag ska bara in på Facebook lite snabbt och kolla så att någon har bekräftat mitt uppmärksamhetsbehov.

 

Det är alltid samma visa, för när lektionen sedan är slut så har jag bara ett blankt papper, och uppgiften är lika ofärdig som innan. Inte ett dugg klokare blev jag av min Facebook-vistelse heller. En soptipp av onödig information.

 

Mitt händelseflöde består mest av töntiga bilder med text som uppmanar en till att gilla eller dela, faktiskt roliga bilder med hundar som står och bakar (om man nu delar min dåliga humor förstås), och en massa statusuppdateringar som handlar om hur låtsasperfekt hela deras liv är, och senaste fångsten när man var ute på fisketuren med den nya båten som de köpt på avbetalning.

 

Värst är förstås de medelålders kvinnorna som överdriver mängden punkter efter varenda mening de skriver. Vad är egentligen meningen med det? Det får människor att antingen verka retarderade eller helt enkelt sjukt deprimerade och trötta på deras låtsasperfekta små liv.

 

Varför är det då så lockande med Facebook? Jag har ingen aning. Mitt uppe i allt skit som man sitter och stirrar på i flera timmar så finns det ett slags behov av att inte missa någonting ”viktigt”.

 

Nämnda soptipp gör att människor inte sköter sina jobb som de ska. Ungdomar använder sina smartphones till att sitta på Facebook under lektionstid. När man nu går till datorsalen för att ”arbeta” så trycker man alltid upp Facebook också, bara för att kolla.

 

Den där svenskuppgiften hade vi tre veckor på oss att göra, om några dagar ska arbetet vara klart. Jag måste jobba så hårt och snabbt det bara går för min redan överbelastade och lättdistraherade hjärna. Göra så bra ifrån mig som jag bara kan på sista minuten-jobb. Det är sån jag är, jag jobbar nog bäst under press. Det är bäst att sätta igång och jobba nu så att det blir klart i tid. Fast först ska jag kolla Facebook lite snabbt."

 

//Frodo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Lindholm - 25 november 2015 21:55

Fan vad dålig jag är på att blogga. I alla fall nu, har ändå inget intressant ämne att nörda in mig på. Det är snarare mitt personliga liv. Det är ett svårt ämne. Vad kan man skriva, vad bör man inte skriva? Inte vet jag.   Kollat på bio med mamm...

Av Johanna Lindholm - 7 juli 2015 22:07

Det har verkligen hänt sjukt mycket grejer på kort tid för mig! Mest bra saker, men också en förjävlig grej.   Det som är bra är att jag har hittat så många fina vänner, det har varit underbart väder, och det är snart Emmaboda, vilket gör mig tag...

Av Johanna Lindholm - 3 juli 2015 15:13

Jag blev för snart två månader diagnostiserad med ADHD kombinerad typ, medelsvår, och redan efter denna korta tid som diagnostiserad har jag stött på enormt mycket kommentarer och fördomar. Så jag tänkte skriva ett inlägg om detta.   Min diagnos ...

Av Johanna Lindholm - 23 februari 2015 17:21

Long time no talk.    Jag har börjat på Växjö Samordningsförbund, AKA Finsam. Det är typ som ett coachingprogram som hjälper en att komma ut i arbetslivet, plugg, praktik, vad en nu vill göra. Utbildningen är tio veckor lång, går där tre dagar i ...

Av Johanna Lindholm - 13 november 2014 19:53

Idag åkte mamma och jag till vårdcentralen för att försöka utföra mitt urinprov som jag misslyckades med i måndags. Självklart så lyckas det inte bättre denna gången heller. Efteråt så sitter jag och gråter i timmar av ångest och stress. Jag hade för...

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards