dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Johanna Lindholm - 6 mars 2013 12:10

Vaknade ganska nyligen. Klockan 11:11 för att vara exakt. Vaknade förstås med brutal mensvärk, så jag gick och tog en av de starka, ljusblå tabletterna ifrån Kanarieöarna och väntar på att smärtan ska kännas någorlunda minskad. 


Just nu sitter jag i soffan, har nyss käkat min sista portion med flingor med mjölk. Sen tog jag en stor bit av min riktigt bittra kladdkaka och ett glas mjölk. Då känns saker och ting lite bättre. 


Solen skiner som en tok därute, så det vore skam att ha en ledig dag med vackert väder och bara sitta inomhus. Det vore faktiskt nästan pinsamt. Måste ändå åka och handla. Jag hade tänkt köpa: Flingor, ägg, strösocker, kakao, Glocken Gold, avocado (älskar avocado!), troligen skinka (äääälskar skinka!), och så vidare. Kommer säkert på något mer som jag bara mååååste ha när jag väl är där.


Gud vad jag vill laga någonting gott och typ vrålnyttigt. Försöker hitta lite matinspiration så att jag kan göra någonting skoj!


Jag är alltid så fruktansvärt impulsiv den här tiden i månaden. Sitter och googlar på en massa snygga kläder, ryggsäckar som jag helt plötsligt började gilla, coola leggings som jag kommer dö om jag inte köper, och så vidare. Helt sjukt! Funderar seriöst på om jag ska lägga undan massa pengar, och sen när jag sparat ihop en del pengar så ska jag bara shoppa massa saker. Mest kläder. Fast troligen smink, parfym och sånt också. Lägger seriöst ner mer pengar på parfym än på kläder. Det finns aldrig nog med pengar. Alltid för lite. Om det finns någon rik människa därute som vill vara min "sugardaddy" så ställer jag gärna upp alltså! Jag är nog mästare på att bränna pengar på rekordtid.


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 6 mars 2013 01:29

Redigerade en bild som min fina vän Ebba tog på mig nyligen. Gjorde egentligen bara små justeringar i pixlr, inget stort.


Före:

 


Efter:

 



Jag gillar båda varianterna väldigt mycket. I bakgrunden så ser man mitt gamla hus i Vallsta. Jag bodde i lägenheten längst upp under taket (det är 3 våningar i huset). 


Vi står vid tågstationen och väntar på tåget mot Bollnäs. Hade varit hos Meister med familj och sovit över. Hade fett hår och var utan smink, och det lyckades ändå bli en bra bild! Då har man väl tur i alla fall!


Nä nu är det dags att lägga sig känner jag. Usch, jag håller på att somna där jag sitter i soffan. Godnatt!


//Frodo


Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards