dailylifeoffrodo

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Johanna Lindholm - 26 mars 2013 22:19

Fick ett ryck och färgade håret! Jag köpte en avfärgning från L'Oreal, och en röd färg från Garnier. Man fick så pass mycket produkt i avfärgningen att det räckte till två omgångar med mitt tjocka axellånga hår! Det gillade jag! Jag fick faktiskt rätt bra resultat med tanke på hur många lager jag har färgat håret mörkt med permanent färg. Det närmast hårbotten blev ju självklart ljusare eftersom det var färre lager med färg där. Älskade gingerfärgen jag fick på typ mitten av mitt hår! Skulle jag lätt velat haft hela håret i! I framtiden maybe. Snart så måste jag verkligen klippa mig igen, för det tog lite på mitt hår som jag inte klippt sen i December. Har bra hårkvalitet, men det är i behov av klippning igen. Tur att jag har presentkort!

 

     

HAHAHA! Ögonen <3

 

                 

 

Det var svårt som fan att fånge det röda på bild! Den bilden som är längst ner beskriver färgen bäst, dock är den skitsuddig och dålig, för jag knäppte av blixten och hade dålig belysning. Men ja, det är bra mycket mer ljusrött i hårbotten, och mörkare i längderna. Är ändå rätt nöjd, och håret mår fortfarande okej!

 

//Frodo 

Av Johanna Lindholm - 26 mars 2013 14:36

 





 


   

^ Alltså kolla vilken ojämn statistik jag har! Haha

 

Mina naglar har blivit ganska långa!


Såhär ser jag ut idag! Sminkade mig inte idag och bar mjukiskläder för att vi hade idrott och kort dag!

Då behöver man faktiskt inte klä upp sig. ^^


   

Hittade jordgubbar för 10:- på ICA Alen. Kunde inte motstå förstås!


   

Såhär ser Jasses påskägg ut! <3


  

Och den här gamla lådan fotade jag för att den var så fin. Det var därför jag ens sparade den ifrån början!

Av Johanna Lindholm - 26 mars 2013 13:30

Hej på er!

Idag var jag med på idrotten och körde på. Det var basket, och det är en av de få saker jag faktiskt tycker är kul. Det gick bra, vårat lag vann! Tyvärr inte så mycket på grund av mig, men jag gjorde så gott jag kunde, och hejade på andra.


Efter idrotten så slutade vi eftersom vi inte hade någon fotolektion idag. Jag gick ner på ica, och där sålde de skitbilligt lösgodis inför påsken, 4:-/hg kostade det, och 34:-/kg. Köpte typ ett kilo godis haha! Har inte ätit lösgodis på länge, och dessutom är det ju faktiskt påsk! Under påsken ska man äta mycket ägg (om man gillar) och mycket godis!


Jag har gjort i ordning ett påskägg jag ska ge till Jasse! Jag ska gömma det i skolan i morgon! Hoppas ingen hittar det före henne, hahaha xD Hoppas att hon gillar godiset jag har lagt i det! 


Påsken var som en andra julafton för mig som liten! Jag var alltid så upphetsad att jag inte kunde somna, för jag tyckte det var så spännande. När jag var liten så låg det ett påskägg utanför min dörr, och inuti det brukade det vara lösgodis, kinderägg och en tjuga eller så. När jag blev äldre så brukade mamma gömma dem och rita en liten beskrivning till var och en av mina syskon och så fick vi gå och leta!


Pappa brukade alltid få ett skitstort påskägg fyllt med godis! Men han var så snäll så att han delade med sig av det. Ibland var det dock mycket lakrits, och den fick han behålla för sig själv. xD


Sen brukade vi såklart måla ägg, äta sjuuukt mycket ägg (vi är uppväxta på ett hönseri, då finns det tillgångar mån tro!), dekorera påskris, gå påskvandring då mamma tog fram förklädena, kjolar och rött läppstift och sminkade oss. Godiset och pengarna vi tjänade ihop delade vi sedan på. Jag minns att en gång blev vinsten så pass stor att vi kunde gå på bio hela familjen! Minns dock inte vilken film det var. Säkert en barnfilm, troligen Disney, Pixar eller Dreamworks. I don't know xD Det var good times! Min barndom har massor av glada minnen!


//Frodo

Av Johanna Lindholm - 26 mars 2013 08:46

Hej!

Just nu sitter jag i skolan och segar.

Tror inte att jag fick tillräckligt med sömn i natt tyvärr. Skulle definivt sitta bra med en coca cola just nu! 


Här är en till video med ljud av gummihandskar. Den är faktiskt bra! Tänkte på Camilla.

http://www.youtube.com/watch?v=zX0HwuEvbGU


Jag fick bra respons av folk när jag berättade om ASMR. De flesta tyckte det var intressant och coolt. Det tyckte jag var jätteroligt att höra. Tack så mycket! :) Kan lägga upp fler videor jag gillar i framtiden. 


Återkommer när jag har någonting att skriva om! Cheers!

 

//Frodo

Presentation


Jag heter Johanna, kommer ifrån Hälsingland. Kommer väl skriva lite vad jag känner för, såsom bittra inlägg, allmänna funderingar och hur mina dagar varit.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards